Search found 5 matches

by oh2hwh
12.07.2012 01:17
Forum: Tekniikkaa
Topic: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
Replies: 21
Views: 213243

Re: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle

Se on tuollainen yksinkertaisen näköinen musta laatikko: http://s10.postimage.org/uuuwns6ed/Kuva1438.jpg Tässä kuvia omatekoisesta käyttölaitteesta: http://s13.postimage.org/ahmxl7our/Kuva1433.jpg http://s7.postimage.org/aalavcc5z/Kuva1434.jpg http://s15.postimage.org/3r1een0iv/Kuva1435.jpg
by oh2hwh
10.07.2012 01:50
Forum: Tekniikkaa
Topic: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
Replies: 21
Views: 213243

Re: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle

Käyttölaite olisi nyt valmis. Piirilevyjäkin on jo teetetty muutama näin aluksi. Lisää infoa ja softaa tulee myöhemmin. Otan varmaan TP Radion mukaan kesäleirille. Siellä voi sitten testailla, jos löytyy vasta-asemia.
by oh2hwh
20.09.2011 22:21
Forum: Tekniikkaa
Topic: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
Replies: 21
Views: 213243

Re: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle

Lähetän kytkentäkaavion kohta. Oskilloskooppissa näkyy siisti ohjelmointiväylän data MC145190:n jaloissa. Onko datassa bitit kohdillaan, on toinen juttu. Ei ole muistiskooppia. PIC:in porttien kirjoitus toimii joissain tilanteissa vähän kummallisesti, joten täytyy senkin toiminta selvittää perinpohj...
by oh2hwh
19.09.2011 19:47
Forum: Tekniikkaa
Topic: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
Replies: 21
Views: 213243

Re: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle

Nyt toimii RS-232 ohjaus ja ilman tietokonetta. Ääniä kuuluu ja LED vilkkuu nopeammin kun painaa lähetystä ...paitsi että lähetin ei mene päälle. Kanavainfo-ohjeessa bitin C0 kohdalla kello on 0, kun muissa tavun biteissä (C1-C7) on 1. Siirsin bittejä C0-C7 yhden pykälän vasemmalle niin alkoi vastaa...
by oh2hwh
20.08.2011 01:45
Forum: Tekniikkaa
Topic: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
Replies: 21
Views: 213243

Re: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle

Heip Monen muun tapaan ostin kesäleiriltä tuommoisen. Teen siihen PIC pohjaisen käyttölaitteen, joka ohjaa radiota RS-232 väylää pitkin. PIC:n ja radion välissä pitää vain olla väyläsovitinpiiri, MAX232, ST232 tai vastaava. Seuraavaksi pitää tutkia mahdollisuus lähettää samasta käyttölaitteesta myös...