Search found 5 matches
- 12.07.2012 01:17
- Forum: Tekniikkaa
- Topic: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
- Replies: 21
- Views: 214252
Re: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
Se on tuollainen yksinkertaisen näköinen musta laatikko: http://s10.postimage.org/uuuwns6ed/Kuva1438.jpg Tässä kuvia omatekoisesta käyttölaitteesta: http://s13.postimage.org/ahmxl7our/Kuva1433.jpg http://s7.postimage.org/aalavcc5z/Kuva1434.jpg http://s15.postimage.org/3r1een0iv/Kuva1435.jpg
- 10.07.2012 01:50
- Forum: Tekniikkaa
- Topic: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
- Replies: 21
- Views: 214252
Re: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
Käyttölaite olisi nyt valmis. Piirilevyjäkin on jo teetetty muutama näin aluksi. Lisää infoa ja softaa tulee myöhemmin. Otan varmaan TP Radion mukaan kesäleirille. Siellä voi sitten testailla, jos löytyy vasta-asemia.
- 20.09.2011 22:21
- Forum: Tekniikkaa
- Topic: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
- Replies: 21
- Views: 214252
Re: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
Lähetän kytkentäkaavion kohta. Oskilloskooppissa näkyy siisti ohjelmointiväylän data MC145190:n jaloissa. Onko datassa bitit kohdillaan, on toinen juttu. Ei ole muistiskooppia. PIC:in porttien kirjoitus toimii joissain tilanteissa vähän kummallisesti, joten täytyy senkin toiminta selvittää perinpohj...
- 19.09.2011 19:47
- Forum: Tekniikkaa
- Topic: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
- Replies: 21
- Views: 214252
Re: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
Nyt toimii RS-232 ohjaus ja ilman tietokonetta. Ääniä kuuluu ja LED vilkkuu nopeammin kun painaa lähetystä ...paitsi että lähetin ei mene päälle. Kanavainfo-ohjeessa bitin C0 kohdalla kello on 0, kun muissa tavun biteissä (C1-C7) on 1. Siirsin bittejä C0-C7 yhden pykälän vasemmalle niin alkoi vastaa...
- 20.08.2011 01:45
- Forum: Tekniikkaa
- Topic: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
- Replies: 21
- Views: 214252
Re: HAM: TP-Radiot ja niiden modifiointi 70 MHz:lle
Heip Monen muun tapaan ostin kesäleiriltä tuommoisen. Teen siihen PIC pohjaisen käyttölaitteen, joka ohjaa radiota RS-232 väylää pitkin. PIC:n ja radion välissä pitää vain olla väyläsovitinpiiri, MAX232, ST232 tai vastaava. Seuraavaksi pitää tutkia mahdollisuus lähettää samasta käyttölaitteesta myös...